Facturen en betalingen

De factuur wordt automatisch verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Je kan onze collega’s bij de locatie ook altijd vragen om de factuur voor je uit te printen. Ben je de factuur verloren? Dan raden we vriendelijk aan om een mailtje te sturen naar customercare@enterprise-netherlands.com. Stuur alsjeblieft je volledige naam en de huurdata mee, zodat we je zo snel mogelijk kunnen assisteren.

Als je je huurauto in goede staat terugbrengt, wordt de borg aan onze kant direct vrijgegeven.

Het kan wel tot 10 werkdagen duren voordat je dit terugziet op je account, afhankelijk van waar je bank zich bevindt (binnen of buiten Europa). Als de borg na 10 dagen nog steeds geblokkeerd is, raden we vriendelijk aan om contact op te nemen met je bank om te kijken of alles aan hun kant goed doorgekomen is. Als blijkt dat de bank je niet kan helpen, stuur dan een berichtje met je volledige naam plus huurdata naar customercare@enterprise-netherlands.com. Wij komen dan zo snel mogelijk bij je terug.

Als je ziet dat er onverwachte kosten van je creditcard afgeschreven zijn, raden we vriendelijk aan om je huurovereenkomst te vergelijken met je factuur, en om het check-in document te bekijken. De huurovereenkomst is het document dat je ontvangt wanneer je je auto ophaalt, waar onder andere de condities en wat er bij de huur inbegrepen is opstaat; de factuur en het check-in document worden naar je gestuurd nadat je de auto hebt teruggebracht.

Met deze drie documenten kan je bijvoorbeeld nagaan of er kosten zijn gemaakt doordat er meer is gereden dan het aantal inbegrepen kilometers, of tankkosten omdat de auto is teruggebracht zonder volle tank.

Als andere kosten van je creditcard afgeschreven worden, zullen we je hiervan altijd op de hoogte brengen via e-mail; daarom raden we ook vriendelijk aan om altijd even je inbox of spamfolder te checken om te zien of je berichten van ons hebt ontvangen.

Mocht het onduidelijk blijven waar de kosten vandaan komen, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje met je volledige naam en huurdata naar customercare@enterprise-netherlands.com.

Als de autohuurkosten op je factuur niet overeenkomen met het bedrag dat op je bankafschrift staat, dan komt dit in de meeste gevallen doordat er transactiekosten en/of wisselkoerskosten in rekening zijn gebracht. Omdat deze kosten worden toegepast door je bank, kunnen we je enkel vriendelijk aanraden contact op te nemen met je bank over deze kosten.

Als je contact hebt opgenomen met je bank en het verschil komt niet door transactiekosten en/of wisselkoerskosten, dan kijken we natuurlijk graag naar wat er dan wel aan de hand is. In dat geval vragen we je vriendelijk om je volledige naam, boekingsnummer en huurdata met een screenshot van je bankafschrift (zodat we het verschil kunnen onderzoeken) te sturen naar customercare@enterprise-netherlands.com.

VLF staat voor Vehicle Licensing Fee. Dit is een verplicht bedrag dat betaald moet worden voor het rijden van een auto die in Nederland geregistreerd is.

Een locatietoeslag is gebaseerd op de infrastructurele kosten van die locatie. Daarom kan dit bedrag verschillen afhankelijk van waar je de auto ophaalt. De toeslag voor een stadslocatie (bv. Amsterdam, Maastricht) is bijvoorbeeld lager dan de toeslag voor een vliegveldlocatie (bv. Schiphol, Eindhoven Airport).

Als je een auto huurt, huur je ‘m per 24 uur. Bijvoorbeeld: als je een auto boekt voor twee dagen en je haalt de auto op om 11 uur ’s ochtends, dan is het nodig dat de auto twee dagen later ook om (of in elk geval voor) 11 uur ’s ochtends wordt teruggebracht. Er is een respijtperiode van een half uur, maar daarna wordt er weer een dagtarief in rekening gebracht.

Als je op tijd was, raden we vriendelijk aan om contact met ons op te nemen via customercare@enterprise-netherlands.com met je reserveringsnummer, achternaam en de huurdata, zodat we het voor je kunnen uitzoeken. We komen zo snel mogelijk bij je terug.

Als je je auto met een volle tank hebt teruggebracht en er alsnog tankkosten (fuel charges op de factuur) zijn afgeschreven, raden we vriendelijk aan om een kopie van je betalingsbewijs van het tankstation naar customercare@enterprise-netherlands.com te sturen. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, vragen we ook om je reserveringsnummer, volledige naam en de huurdata mee te sturen. We zullen het dan voor je uitzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen.

De hoeveelheid borg is afhankelijk van je Schadeverzekering (CDW: Collision Damage Waiver), de categorie van je auto en het nog te betalen bedrag voor de autohuur zelf (en/of extra opties als kinderzitjes of GPS).

De exacte borg bij jouw gekozen categorie wordt vermeldt tijdens het maken van de reservering

Als je vragen hebt over je factuur, kan je altijd contact met ons opnemen via customercare@enterprise-netherlands.com. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, raden we vriendelijk aan om je reserveringsnummer, volledige naam en huurdata mee te sturen.

Als je dubbel belast bent op je creditcard, raden we vriendelijk aan om een screenshot van je afschrift naar customercare@enterprise-netherlands.com te sturen. We willen je vragen om daarbij ook je reserveringsnummer, je volledige naam en de huurdata mee te sturen, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Onze accountingafdeling zal er dan voor je in duiken, en zodra we meer weten komen we bij je terug.

Bij Enterprise in Nederland kan je betalingen maken met alle non-prepaid creditcards van Visa, MasterCard, American Express en Diners Club. Belangrijk om te weten: de creditcard dient onder dezelfde naam te staan als de hoofdbestuurder op het huurcontract, en het is nodig om de creditcard fysiek met je mee te nemen (versus enkel een fotokopie). Dit is in verband met veiligheidsredenen.

De enige mogelijke uitzondering is een creditcard onder dezelfde achternaam; in dit geval is het ook noodzakelijk om de creditcard fysiek mee te nemen naar de autohuurlocatie.