Zakelijk Auto Huren

Veelgestelde vragen

Worden je bedrijfsauto's geleverd door Enterprise of National Car Rental? Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen en antwoorden.

Zakelijk Auto Huren: FAQ bij Enterprise Rent-A-Car

Enterprise en National Car Rental streven er altijd naar om je zo snel mogelijk een auto te bezorgen. De benodigde standaardtijd voor een auto in Europa bedraagt ten minste 4 werkuren. 

Indien je een toekomstige reservering, die nog niet is gestart, wilt aanpassen, verlengen of annuleren, dan kan je dit doen via hetzelfde medium waarmee je de reservering hebt gemaakt. Als je je huidige huur wil aanpassen, verlengen of annuleren, raden we aan om contact op te nemen met de verhuurlocatie.

Alle auto’s moeten met hetzelfde brandstofniveau worden ingeleverd. Houd er rekening mee dat er extra kosten in rekening worden gebracht voor het bijtanken van ontbrekende brandstof. 

Dit is afhankelijk van de instellingen van je account en het land waarin je een auto huurt. We raden aan om je reispolis te controleren. Neem bij twijfel contact op met het ADR-team om informatie te verkrijgen voor aanvang van de huur. 

Hulp bij pech onderweg is beschikbaar in alle landen. Contactgegevens voor deze service worden door de verhuurlocatie ter beschikking gesteld. Hulp bij pech onderweg wordt in het kader van de huurovereenkomst gratis verleend bij mechanische defecten. Indien er sprake is van nalatigheid of opzettelijk wangedrag van de bestuurder, zijn er extra kosten van toepassing. 

Het is belangrijk het Europees schadeformulier volledig in te vullen samen met de tegenpartij. Het Europees schadeformulier moet bij de verhuurvestiging worden ingeleverd of, en in geval van lange termijn huur, per e-mail worden gestuurd naar: damage@enterprise-netherlands.com.

In de volgende voorbeelden dient naast een schadeformulier invullen altijd de politie te worden gebeld:

- Aanrijding in buitenland of met buitenlands gekentekend voertuig
- Bestuurders van beide partijen zijn het niet eens met de toedracht
- Eenzijdig ongeval met aanzienlijke schade

Mocht je een vraag of klacht hebben, neem dan in eerste instantie contact op met de verhuurlocatie.

Neem bij escalaties contact op met het ADR-team.